1-555-645-324 Monday - Sunday 10:00 - 22:00
Co będzie lepszą formą reklamy: stojaki czy kasetony reklamowe?

Odpowiednie dobranie nośnika przekazu to ważna sprawa, jeśli chce się, aby dotarł on do odpowiedniej grupy odbiorców. Czasami wybór formy reklamy może firmie nawet znacznie zaszkodzić i wpłynąć negatywnie na jej wizerunek. Warto zatem podejść do reklamowania w sposób kompleksowy i przemyślany.

Na początek strategia reklamowa

stojaki reklamowe z kartonuNie ma sensu zastanawiać się nad wyborem formy reklamowej, jeżeli wcześniej nie posiada się strategii. Trzeba wiedzieć, co chce się osiągnąć danym działaniem. Inaczej bowiem będzie się dokonywało wyborów na chybił-trafił. Szansa osiągnięcia wówczas czegokolwiek jest niewielka. Firma musi postanowić, do kogo chce dotrzeć ze swoimi przekazami. Będzie to łatwo wiedziała, jeżeli posiada swoją ogólną strategię. Wiadomo wtedy przecież, do kogo adresowane są produkty czy usługi firmy. Można więc z tej grupy wybrać jeden rodzaj klienta i to do niego skierować przekaz reklamowy. W podjęciu odpowiednich działań może pomóc agencja reklamowa. Zazwyczaj jednak, kiedy przedsiębiorstwo ma jasno określone cele i wie, co chce zmienić poprzez promocję i marketing, stosunkowo łatwo jest określić sposób, w jaki można tego dokonać. Niewątpliwie jednak odpowiednie materiały będą musieli przygotować specjaliści. Dzięki temu będą one profesjonalne i najlepiej spełnią swoją funkcję.

 

Kasetony reklamowe – rodzaje i możliwości

podświetlane kasetony podświetlaneKiedy już wiadomo, co trzeba zrobić jeszcze przed podjęciem konkretnych działań reklamowych, można omówić formy, jakie mogą one przyjmować. Jedną z nich są kasetony reklamowe. Istnieje ich kilka rodzajów:

  • kasetony winylowe
  • kasetony z dibondu
  • kasetony klasyczne
  • kasetony klejone

Jak widać, wybór jest więc dość duży i można dopasować taki, który najlepiej spełni swoje funkcje. Warto przy tym zaznaczyć, że taki nośnik na pewno nie może być jedynym działaniem reklamowym, jakie się podejmie. Działa on bowiem jedynie na zasadzie utrwalania w świadomości przechodniów danej marki. Dzięki niemu ludzie łatwiej zapamiętają logo i może położenie danego przedsiębiorstwa. Najlepszym wyjściem są kasetony podświetlane, bowiem widać je także wieczorami. Czasami wówczas wyglądają jeszcze bardziej estetycznie niż w dzień. Jeśli dany kaseton ma reklamować lokal gastronomiczny, to koniecznie powinien on być właśnie tego typu. Wszystkie podane wyżej rodzaje, czyli kasetony z dibondu, winylu i tak dalej mogą być podświetlane. Te dibondowe doskonale prezentują się zarówno wewnątrz, jak i na zewnątrz lokalu czy biura. Wyglądają bardzo estetycznie.

 

Stojaki reklamowe – gdzie się sprawdzą?

stojaki reklamowe z metaluInny rodzaj, także ograniczonych działań reklamowych to stojaki reklamowe. W przeciwieństwie do kasetonów nie są one szczególnie estetyczne. Zapewniają jednak ekspozycję materiałów reklamowych jak ulotki czy foldery, w taki sposób, że można je łatwo zlokalizować. Stojaki reklamowe z kartonu spotyka się w różnego rodzaju firmach. Mogą stać w biurach zajmujących się profesjonalną działalnością, sklepach z karmą dla psów, szkołach językowych. Możliwości są niemal nieograniczone. Bardziej solidnie wyglądają jednak stojaki reklamowe z metalu. Stojaki reklamowe mają nieco inne oddziaływanie niż kasetony. Te drugie stanowią element identyfikacji wizualnej, podczas gdy stojaki są bardziej rzeczą użytkową. Pozwalają na dobrą ekspozycję innych materiałów. Same natomiast także mogą zawierać logo czy inne elementy wizualne skojarzone z firmą. Mają jednak mniejszą możliwość oddziaływania. Warto o nie zadbać, jeśli chce się zaprezentować foldery albo ulotki w sposób profesjonalny. Same w sobie jednak stojaki nie mają dużego potencjału reklamowego.

 


Warte uwagi informacje dotyczące tematu dostępne są na:

  • Signs.pl – portal internetowy poświęcony reklamie wizualnej
  • Kasetony.yoobee.pl – strona producenta prezentująca kasetony reklamowe dwustronne i podświetlane
  • Emano – strona internetowa firmy tworzącej standy kartonowe i stojaki reklamowe

Podsumowanie

Przekaz należy dopasować do charakteru firmy. Poza tym trzeba wziąć pod uwagę, w jaki sposób potencjalni klienci odbierają reklamy. Co trzeba zrobić, aby najlepiej do nich trafić? Jeśli przedsiębiorstwo bada zachowania swoich klientów, to może później z dużym prawdopodobieństwem dopasować odpowiednie narzędzia. Jeśli chodzi o wybór stojaków lub kasetonów, nie jest to decyzja jednoznaczna. Równie dobrze można stosować obydwie te rzeczy naraz.

Close Menu