Gdy chcemy otworzyć zakład optyczny

Prowadzenie własnego salonu optycznego z całą pewnością może wymagać od nas wielkiego zaangażowania. Jednak nie można zapominać o tym, że samo otwieranie salonu optycznego może być uciążliwe. Jednak jeśli już na tym etapie skupimy się na najważniejszych rzeczach, z całą pewnością łatwiej będzie nam zadowalać klientów i zdobywać ich co raz większe ilości.

Szkolenia certyfikowane Scrum – dla optymalizacji pracy

szkolenia BHPProwadzenie jakiejkolwiek prywatnej działalności bez dwóch zdań wiąże się ze współpracą z wykwalifikowaną w danej dziedzinie kadrą. Oczywiście to praca w zorganizowanym zespole zweryfikuje to, jakie doświadczenie i jakie umiejętności mają nasi pracownicy. Jednak nawet jeśli posiadamy bardzo dobrych pracowników jak najbardziej zawsze będzie się opłacało inwestować w ich rozwój. Jeśli nasi pracownicy zostaną odpowiednio wyszkoleni z całą pewnością ich praca będzie bardziej efektywna i będzie przynosiła firmie większe korzyści. Jakie szkolenia możemy zorganizować dla naszych pracowników?

  • szkolenia indywidualne,
  • szkolenia sprzedażowe,
  • szkolenia menadżerskie,
  • szkolenie Scrum.

Każde z nich będzie miało inny przebieg i inne zastosowanie. Musimy zastanowić się dobrze na jakich efektach nam zależy i wtedy dobrać odpowiedni rodzaj szkolenia. Jak sama nazwa wskazuje szkolenia indywidualne odnoszą się do pojedynczej jednostki. Czasami okazuje się, że praca nad określoną cechą najefektywniejsza będzie jeśli szkolenie zostanie przeprowadzone indywidualnie w indywidualnym trynie. Jednak są też szkolenia grupowe, które pozawalają osiągnąć współpracę w grupie, co zwiększy również wydajność pracy zespołu. Dosyć głośno jest ostatnimi czasy o szkoleniach profesjonalnych Scrum. Oczywiście mogą się one przydać również w salonie optycznym. Na czym polegają i jakie efekty przynoszą szkolenia Scrum? Ogólnie rzecz biorąc szkolenie to ma przygotować zespół do wykonywania efektywniejszej pracy. Tutaj przedmiotem sprzedaży będą soczewki okularowe i oprawki. Szkolenie to pomoże pracownikom na efektywne przedstawianie klientowi produktu, tak aby uczynić go jak najbardziej atrakcyjnym. Poza tym da w efekcie również ogólną optymalizację pracy z oprogramowaniem znajdującym się w salonie. Poza takim rodzajem szkoleń można również skorzystać z korzyści jakie dadzą szkolenia nexus. One z kolei nauczą jak posługiwać się przełącznikiem danych. Będzie to na pewno przydatne, jeśli w salonie posiadać będziemy rozbudowaną bazę danych.

Płyny do soczewek i inny asortyment optyka

Płyny do soczewekJednak, aby pracownik mógł się popisać swoimi umiejętnościami sprzedaży salon musi zostać odpowiednio wyposażony. Musi to być asortyment, który zapewni zaspokojenie potrzeb każdemu klientowi. Zdecydowanie nie warto skupiać się na jednego rodzaju produkcie, a już w ogóle nieopłacalne może okazać się sprzedawanie produktów jedynie jednej marki. Dlatego właśnie duże znaczenie będzie miała szeroka oferta naszego salonu. Co w niej powinno się znaleźć? Przede wszystkim będą to soczewki okularowe oraz oprawki. Jednak nie możemy zapominać również o bardziej nowoczesnych rozwiązaniach. Do jednych z nich z całą pewnością należą szkła kontaktowe. Pozwalają one na komfortowe wykonywanie obowiązków każdemu z wadą wzroku. Dla niektórych osób soczewki kontaktowe to jedyne rozwiązanie, ze względu chociażby na rodzaj pracy. Oczywiście, jeśli wśród asortymentu znajdą się soczewki również muszą znaleźć się w nim płyny do soczewek.

Kalendarze książkowe z logo – forma prezentu dla klienta

Kalendarze książkowe z logoWarto również nie zapominać o odpowiedniej reklamie i o tym, że nic nie działa na prestiż naszego salonu bardziej niż dobre opinie klientów. Można oczywiście połączyć ze sobą dającą duże efekty reklamę i zadowolenie klienta. Dobrze będzie zainwestować w gadżety reklamowe, które mogą stanowić również prezent dla klienta. Jednym z pomysłów na taki gadżet może być kalendarze książkowe z logo salonu. Oczywiście będzie to jak najbardziej kojarzone przez klienta odpowiednio. Jeśli ofiarujemy mu kalendarz już na pierwszej wizycie z całą pewnością możemy zaproponować mu, żeby zapisał sobie datę kolejnej wizyty.


Więcej można znaleźć na:


Podsumowanie

Pozostając przy kalendarzach można również rozważyć kalendarze trójdzielne dla firm. One będą już bardziej służyć do użytku w salonie i zapisywania najważniejszych wydarzeń. Zamówione kalendarze mogą zawierać już zapisane wydarzenia w konkretne dni. Będzie to z całą pewnością usprawniało pracę salonu.