Znaczenie aromamarketingu przy sprzedaży domu

Wiele ludzi podczas starań o sprzedaż mieszkania czy domu nie zwraca uwagi na zapach, jaki panuje w pomieszczeniu. To jednak poważny błąd. Kiedy starasz się sprzedać nieruchomość, powinieneś zadbać, aby pachniała ona świeżo. Profesjonalni deweloperzy czy handlarze nieruchomościami stosują dodatkowo specjalny marketing zapachowy, aby piękny zapach przekonywał klientów, nawet podświadomie, że to jest miejsce, w którym warto zamieszkać. Ty także możesz to robić. To jedna z form obecnie wspierających sprzedaż.

Zasada działania aromamarketingu

zapachByć może nie słyszałeś wcześniej o dziedzinie aromamarketingu. Marketing zapachowy jest jednak obecnie powszechnie stosowany. Poza rynkiem nieruchomości używają go przez cały czas supermarkety, sklepy z odzieżą, restauracje, lokale usługowe i właściciele różnych innych miejsc. Dzieje się tak, ponieważ zapach działa na ludzi bardzo silnie, i to nawet kiedy nie jest w pełni uświadomiony. Kluczowe jest tylko odpowiednie jego dobranie, tak aby nie był zbyt intensywny, bo to może podziałać przeciwnie do zamierzonego efektu. Zapachy są przez człowieka doskonale zapamiętywane i nawet po dłuższym czasie potrafią się przypomnieć i skojarzyć z miejscem oraz czasem. Jest to obecnie sprytnie wykorzystywane, przez co ułatwia się nam konsumenckie decyzje. Nie trzeba samodzielnie tej sztuczki stosować przy sprzedaży, warto jednak samemu zdawać sobie sprawę z jej istnienia, aby kupować bardziej świadomie. Jak działają na człowieka kompozycje zapachowe? Wpływają na ludzkie samopoczucie. Potrafią wprowadzić w pozytywny nastrój, dzięki czemu jesteśmy w stanie spędzić w sklepie czy firmie usługowej więcej czasu i więcej zapłacić. Firmy wykorzystują aromaty, aby wesprzeć swoje działania tożsamościowe. Dzięki temu marka jest przez konsumentów kojarzona nie tylko zmysłem wzroku, ale również zapachu, a taki przekaz jest silniejszy. Trudniej nam bowiem oprzeć się dwóm bodźcom na raz.

Jak zadbać o domy na sprzedaż bez kupowania specjalnego zapachu

mieszkania na sprzedażJeżeli nie masz możliwości, aby załatwić sobie profesjonalny aromamarketing, możesz dokonać prostych czynności, które zwiększą atrakcyjność mieszkania. Te zabiegi są właściwie konieczne, kiedy spodziewasz się klienta na oglądanie nieruchomości. Konieczne działania przed przyjściem potencjalnego klienta:

  • odkurz, umyj podłogi;
  • usuń rzeczy, które mogą wydzielać brzydki zapachowe;
  • odśwież sprzęty kuchenne, które czasami, kiedy są nieużywane śmierdzą stęchlizną;
  • zadbaj o porządek na klatce schodowej;
  • wywietrz dokładnie pomieszczenia.

Zwróć uwagę na fakt, że klient rozpoczyna sondować nieruchomość jeszcze zanim do niej wejdzie. Oznacza to, że całe obejście i klatka schodowa także powinny być możliwie schludne. Oczywiście, jeżeli sprzedajesz tylko mieszkanie i nie masz wpływu na to, co dzieje się we wspólnej przestrzeni, to trudno. Nawet wtedy możesz jednak własnoręcznie zadbać o to, by przynajmniej tuż przed mieszkaniem było bardziej lśniąco niż zwykle. Przede wszystkim jednak zatroszcz się o to, co pokazujesz w środku. Koniecznością jest, aby przed prezentacją mieszkania czy domu pojechać tam i wywietrzyć dobrze przestrzeń, a także przetrzeć przynajmniej główne punkty. Podczas szkolenia w Katowicach właściciel kilku firm z branży nieruchomości powtarzał uczestnikom kilkukrotnie konieczność takiego działania. Jeśli bowiem pokoje będą pachniały jakby od lat nikt tam nie mieszkał, to przegrywasz już na samym starcie. Pamiętaj, że ludzie kupują nie tylko wzrokiem.

Aromatyzacja pomieszczeń nie jest koniecznością

AromatyzacjaNie namawiam do zamawiania profesjonalnych usług firm zajmujących się zapachowym marketingiem. Możesz jednak samodzielnie zatroszczyć się o zapach w sprzedawanych domach czy mieszkaniach. A nawet powinieneś, jeżeli chcesz, żeby sprzedaż była na wysokim poziomie. Poza tym klient powinien odnosić miłe wrażenia także w momencie wejścia do biura nieruchomości. Tam bowiem często dopełnia się ostatnich formalności.


Tekst został napisany na podstawie:


Podsumowanie

Zapach ma bardzo duże znaczenie przy podejmowaniu decyzji zakupowych. Nie tylko tych małych i codziennych, ale także wtedy, kiedy klient chce kupić dom czy mieszkanie. Nieraz liczy się pierwsze wrażenie, ale zdobywane nie tylko zmysłem wzroku.